zaterdag 3 december 2011

Schoolportret

Een onderdeel tijdens mijn minor bestaat uit het maken van een schoolportret. Het schoolportret bestaat uit twee bestanden waarin vragen staan over het gebruik van ICT in de basisschool.

Door onderzoek op mijn stageschool moet ik antwoorden krijgen op deze vragen. Veel vragen heb ik zelf kunnen beantwoorden, andere vragen heb ik nagevraagd bij de ICT'er van de school en weer andere vragen heb ik via de mail gestuurd aan alle meesters en juffen van deze school.

De twee bestanden zijn bijna helemaal ingevuld, ik wacht nu alleen nog op antwoorden van collega's. Ik heb tot nu toe een mail ontvangen met antwoorden waar ik zeker iets mee kan. Wat mij tot nu toe het meeste is opgevallen is het Smartboard. Ze willen er wel mee werken, maar ze weten niet zo goed hoe dit op een effectieve manier kan worden ingezet. Zo zie je maar, wat voor een ander heel normaal is om te gebruiken is voor vele nog een onbekend gebied.

Hopelijk kan ik tijdens mijn volgende onderzoek wat zal gaan over het onderwerp: 'Hoe promoot je gaming in het onderwijs?' aansluiten op de vraag uit het schoolportret. Het schoolportret moet worden ingeleverd aan de hand van de twee bestanden en een korte weergave over het schoolportret door het gebruik van Glogster of Prezi.

Ik heb al vaker gestoeid met Glogster, maar helaas werkt deze manier van presenteren niet goed genoeg voor mij. Het werken met Prezi is ook nog best nieuw, maar gelukkig heb ik hier al iets meer ervaring in als bij Glogster. Zo heb ik tijdens een SEO les over misverstanden Prezi gebruikt, om de kinderen de duidelijk lijn in de les te laten zien. Zie hieronder het resultaat.


Aankomende vrijdag moeten wij het schoolportret inleveren, hopelijk heb ik dan ook al wat meer respons van de collega's terug gezien. De prezi komt wanneer het af is waarschijnlijk ook op deze blog.

Heb jij al eens gewerkt met Glogster of Prezi? Wat vind je prettiger werken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten